Finnish Design Shop

Palautus ja vaihto

Tee palautusilmoitus verkkosivuillamme

Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen ostoksiisi – tarjoamme siksi tilaamillesi tuotteille 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Voit hoitaa loppuvuoden ostokset huoletta hyvissä ajoin, sillä tarjoamme 1.11.–31.12.2024 tehdyille tilauksille pidennetyn vaihto- ja palautusoikeuden 31.1.2025 saakka.

Tee palautusilmoitus oman tilisi kautta! Jos teit tilauksesi rekisteröitymättömänä, se näkyy automaattisesti jälkeenpäin luodulla asiakastilillä, kun käytät sen rekisteröimiseen tilauksessa käyttämääsi sähköpostiosoitetta.

Kysymyksiin vastaa Finnish Design Shopin asiakaspalvelu. Pulmallisissa tilanteissa chat palvelee 24/7 – autamme mielellämme!

Palautus

Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen ostoksiisi. Tarjoamme siksi tilaamillesi tuotteille 30 päivän maksuttoman palautusoikeuden. Luethan palautusehtomme alta.

Tee palautusilmoitus verkkosivuillamme “Omat Tiedot” -osiossa. Löydät tilauksesi Tilaushistoria-sivulta, josta löydät tilaushistorian lisäksi myös tarkemmat pakkaus- ja lähetysohjeet. Palautus on sinulle maksuton.

Jos teit tilauksesi rekisteröitymättömänä, se näkyy automaattisesti jälkeenpäin luodulla asiakastilillä, kun käytät sen rekisteröimiseen tilauksessa käyttämääsi sähköpostiosoitetta.

Jos teet palautusta muualta kuin Suomesta, siirry kohtaan Palautukset ulkomailta.

Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen ostoksiisi. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen 30 päivän kuluessa vastaanottamisesta, mikäli:

• tuote on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotit. Koottavat tuotteet tulee purkaa takaisin osiin.
• kaikki tuotteeseen kuuluvat osat (myös tuotepakkaus ja käyttöohjeet) ovat tallella. 

Tuotepakkauksen lisäksi palautettavan tuotteen tulee olla pakattu alkuperäiseen kuljetuslaatikkoonsa tai vastaavaan. 

Huolehdithan, että palauttamasi tuote on pakattu ohjeidemme mukaisesti ehjään tuotepakkaukseen ja kaikki pakkausmateriaalit ovat hyvässä kunnossa. Suuremmille huonekalulähetyksille voit sopia asiakaspalautusnoudon asiakaspalvelumme kautta.

Poistathan kuljetuslaatikosta alkuperäisen osoitekortin, jotta sen viivakoodia ei epähuomiossa lueta Postin lajittelussa.

Mikäli olet palauttamassa tuotetta, joka on tilattu laskulla, huolehdithan maksusta normaaliin tapaan eräpäivän mukaisesti. Palautuksen vastaanotettuamme teemme hyvityksen sinulle, mikäli palautus voidaan ehtojemme mukaan hyväksyä. Mahdolliset muistutusmaksut jäävät asiakkaan hoidettavaksi, mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivän mukaan.

Huomaa, että palautusoikeus ei koske:

• verkkokauppamme valikoiman ulkopuolisia mittatilaustuotteita, jotka on tilattu valmistajalta erikseen asiakkaan toiveiden mukaisesti.
• määrämittaan leikattuja kankaita.

Tekstiili- ja hygieniatuotteiden, kuten säkkituolien, pyyhkeiden, lakanoiden tai mattojen, osalta hyväksymme palautuksena tuotteet, joiden sovitus on suoritettu varovaisuutta noudattaen. Kosmetiikkatuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja mahdollisten sinettien avaamattomia.

Löydät asiakaspalvelumme aukioloajat ja yhteystiedot täältä

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa olet vastaanottanut sen. Varmistathan, että kaikki tuotteeseen kuuluvat osat (myös tuotepakkaus ja käyttöohjeet) ovat tallella. 

Tuote tuotepakkauksineen tulee pakata alkuperäiseen kuljetuslaatikkoonsa tai vastaavaan. Ethän tee merkintöjä tai liimaa mitään itse tuotepakkaukseen.

Jos käytät uudelleen vanhaa pakkausmateriaalia, poista tai yliviivaa kaikki vanhat rahtikirjat, tarrat ja merkinnät. Käytä kirkasta teippiä tai muovitaskua. 

Huomioi seuraavat asiat, kun pakkaat tuotteen kuljetusta varten: 

Tuotteen särkyvyys 

• Käytä lisäpehmusteita ja -suojaa, kun pakkaat särkyviä esineitä. 
• Jos mahdollista, lisää kuljetuslaatikkoon erityiskäsittelyn tarpeesta kertova merkintä. 

Kuljetuslaatikko

• Pakkaa tuote tuotepakkauksen lisäksi erilliseen kuljetuslaatikkoon. 
• Käytä laadukasta pahvilaatikkoa. 
• Tuotteet eivät saa osua kuljetuslaatikon reunoihin: jätä tarpeeksi tilaa tuotteen ja laatikon väliin. 
• Aseta tuotepakkauksen ja kuljetuslaatikon väliin täytemateriaalia. 
• Kulmat ja reunat saattavat tarvita lisäsuojaa. 

Kuljetuslaatikon sulkeminen 

• Käytä kestävää kirkasta teippiä. Ruskea tai värillinen teippi saattaa vahingoittaa pakkausta.
• Sulje kaikki saumat ja reunat. 

Kylkiäiset

Jos tilauksesi mukana on tullut maksuton kylkiäinen ja kampanjan ehdot eivät tuotteiden palauttamisen jälkeen enää täyty, tulee sinun palauttaa myös kylkiäinen.

Kampanjakoodit

Huomaathan, että kampanjakoodilla saatu alennus peruuntuu tai pienenee, jos tuotteita palautettaessa tilauksen arvo jää alle kampanjassa osoitetun minimisumman.

Myös Turun showroom & myymälästä ostetuilla tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus. Palautuksen voi tehdä kuittia vastaan tuomalla tuotteen suoraan Finnish Design Shopin showroom & myymälään.

Voit palauttaa tuotteen, mikäli tuote on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotit. Luethan Palautusehdot sekä tapaukset, joissa ei ole palautusoikeutta.

Mikäli sinulla ei ole kuittia, olethan yhteydessä Showroom & myymäläämme joko soittamalla tai lähettämällä sähköpostia.

Lue lisää Showroom & myymälästämme

Rekisteröi palautus kansainvälisen kauppamme “Omat Tiedot” -osiossa ja seuraa siellä annettuja palautusohjeita.

Löydät tilauksesi Tilaushistoria-sivulta, josta löydät tilaushistorian lisäksi myös tarkemmat pakkaus- ja lähetysohjeet.

Löydät asiakaspalvelumme aukioloajat ja yhteystiedot täältä

Vaihtaminen

Voit halutessasi vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen. Kätevimmin ja nopeimmin vaihdat tuotteen näin:

Tee palautus helposti verkkosivuillamme omalla asiakastililläsi. Tämän jälkeen voit tilata uuden tuotteen verkkokaupastamme.

Tuotteen saavuttua varastollemme käsittelemme palautuksen ja saat hyvityksen tuotteen hinnasta maksutapasi mukaisesti. Tässä vaiheessa haluamasi uusi tuote onkin useimmiten ennättänyt jo sinulle, mikäli kyseessä on varastotuote.

Joskus voi valitettavasti käydä inhimillinen erehdys ja matkaan lähtee väärä tuote. Jos olemme lähettäneet sinulle väärän tuotteen, olethan viipymättä yhteydessä asiakaspalveluun. Käsittelemme asian ensi tilassa ja saat korvaavan tuotteen mahdollisimman pian.

Löydät asiakaspalvelumme aukioloajat ja yhteystiedot täältä

Hyvitys

Teemme hyvityksen 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksen. Käsittelemme palautukset saapumisjärjestyksessä.

Palautetun tuotteen hinta korvataan aina tilauksen maksutavan mukaisesti. Jos palautettava tuote on käytetty, vaurioitunut tai muuten jälleenmyyntikelvoton, Finnish Design Shopilla on oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka.

Teemme hyvityspäätöksen vastaanotettuamme tuotteen. Emme hyväksy palautuksia, mikäli:

• Vastaanotettuamme palautuksen havaitsemme tuotteessa tai sen pakkauksen kunnossa puutteita.
• Tuotepakkaukseen on kiinnitetty osoitekortti tai siihen on tehty merkintöjä.
• Eläinten karvat, hiukset tai tahrat palautetussa tuotteessa aiheuttavat automaattisesti kielteisen palautuspäätöksen.

Mikäli tuotteen kunnossa havaitaan virheitä, asiakaspalvelustamme ollaan sinuun yhteydessä. 

Mikäli olet palauttamassa tuotetta, joka on tilattu laskulla, huolehdithan maksusta eräpäivän mukaan normaalisti. Palautuksen vastaanotettuamme teemme hyvityksen sinulle, mikäli palautus voidaan ehtojemme mukaan hyväksyä. Mahdolliset muistutusmaksut jäävät asiakkaan hoidettavaksi, mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivän mukaan.

  • Maksukortti ja MobilePay: Palautus maksetaan automaattisesti tilauksessa käytetylle maksukortille. 
  • Verkkopankki: Palautus maksetaan tilille, jolta maksu on suoritettu.
  • Lasku tai Erämaksu: Lasku hyvitetään, kun olemme käsitelleet palautuksesi. Mikäli olet jo maksanut laskun tai osan siitä, olethan yhteydessä Avardan asiakaspalveluun. Voit myös seurata laskutusta tästä linkistä. Jos haluat siirtää laskun eräpäivää, olethan yhteydessä Avardan asiakaspalveluun.
  • Klarna Lasku tai Erämaksu: Lasku hyvitetään, kun olemme käsitelleet palautuksesi. Mikäli olet jo maksanut laskun tai osan siitä, olethan yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun. Voit myös seurata laskutusta tästä linkistä. Jos haluat siirtää laskun eräpäivää, olethan yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun. Huomioithan: Klarnan maksutavat eivät ole tällä hetkellä saatavilla uusiin tilauksiin.
  • PayPal: Palautus maksetaan PayPal-tilille, jolta maksu on suoritettu.

Reklamaatio

Jos saamasi tuote on viallinen tai vahingoittunut kuljetuksen aikana, ota valokuvat sekä pakkauksesta että tuotteesta ja lähetä kuvat ja tarkempi kuvaus meille reklamaatiolomakkeella kolmen päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Täytä reklamaatiolomake tästä

Asiakaspalvelu on sinuun yhteydessä niin pian kuin mahdollista. Säilytä aina vahingoittunut kuljetuspakkaus.