Paytrailin järjestämässä äänestyksessä oli ehdolla 11 verkkokauppa-alan ammattilaista. Naisehdokkaat ottivat kovatasoisessa kilpailussa kolmoisvoiton.
FINNISH DESIGN SHOPIN operatiivinen johtaja Reetta Noukka on äänestetty vuoden 2022 verkkokauppavaikuttajaksi. Kuudetta kertaa järjestetty äänestys oli tällä kertaa naisehdokkaiden voittokulkua: toiseksi sijoittui Kotipizzan Chief Online Sales & Marketing Officer Susanna Pahkala, kolmannelle sijalle Lunetten perustaja ja toimitusjohtaja Heli Kurjanen.
Vuoden verkkokauppavaikuttaja -äänestys oli avoinna joulukuussa 2022. Ehdolla oli 11 verkkokauppa-alaan positiivisesti vaikuttanutta ammattilaista. Kilpailun kovasta tasosta kertoi myös tasaisesti jakautunut äänisaalis. Noukka keräsi äänistä 15,3 %, Pahkala 14,5 % ja Kurjanen 13,5 %.
Reetta Noukka yllättyi iloisesti voitostaan.
”Tällainen tuki ja luottamus tuntuu todella hyvälle. Ehdokasjoukko oli mielettömän hieno, ja pelkkä ehdokkuus oli jo iso huomionosoitus. Tulkitsen tämän luottamuksen osoituksena myös koko Finnish Design Shopin tiimille.”
”Tulkitsen tämän luottamuksen osoituksena myös koko Finnish Design Shopin tiimille.”
Vuoden verkkokauppavaikuttaja -äänestys on järjestetty vuodesta 2017 asti. Äänestyksen alkuperäisideasta ja järjestelyistä vastaa verkkomaksuyhtiö Paytrail, ja ehdokasasettelussa ja äänestystuloksen vahvistamisessa mukana on ulkopuolinen, kaupan alan ammattilaisista koostuva tuomaristo.
”Verkkokauppa on kasvava toimiala täynnä kovia ammattilaisia. Vaikuttajaäänestyksen tarkoituksena on ollut nostaa esille alan osaajia, ja olemme iloisia, kuinka äänestys ja sen näkyvyys ovat vuosi vuodelta kasvaneet ja tuoneet positiivista näkyvyyttä ihmisille verkkokauppatarinoiden takana”, sanoo Paytrailin markkinointijohtaja Suvi Tikkanen.
Tällä kertaa tuomariston muodostivat Leevi Parsama, Mari Kiviniemi, Anna Salmi, Tero Lausala ja Tuomas Airisto.
Design Stories onnittelee Reettaa ja koko kärkikolmikkoa!
Katso myös:
• Finnish Design Shopin vuoden 2022 kohokohdat >
Kuvat: Timo Villanen ja Suvi Kesäläinen